Himalayazout

Hoe is Himalayazout ontstaan?

Miljoenen jaren geleden ontstonden de Himalayagrotten in Pakistan. Door de verdamping van zeewater in de uitlopers van het Himalayagebergte werden prachtige, gigantische kristallen zoutgrotten gevormd die zich over kilometers uitstrekken. Uit deze grotten komen ons Himalayazout en onze zoutsteenproducten.

Wat is het verschil tussen Himalayazout t.o.v. zeezout?

Roze Himalayazout komt uit zoutsteenmijnen en is vrij van chemische toevoegingen en bewerkingen. Op deze manier behoudt het zout zijn essentiële mineralen en sporenelementen (zoals calcium, magnesium, zink en kalium). Dit verhoogt de voedingswaarde van voedsel. Mineralen zijn een essentieel onderdeel van een gezond lichaam.

Zeezout onstaat door de verdamping van zeewater en ondergaat vervolgens een bewerkingsproces om grof en knapperig te worden. Het bevat mineralen als calcium, magnesium, kalium heeft i.v.m. Himalayazout een vergelijkbare hoeveelheid natrium. 

Het verschil zit hem dus in de bewerking van zeezout t.o.v. Himalayazout en de hoeveelheid mineralen en sporelementen die in Himalayazout hoger zijn dan in zeezout. 

Welke gezondheidsvoordelen biedt Himalayazout?

Himalayazout is onbewerkt en kan de volgende gezondheidsvoordelen geven:

- Vermindert krampen
- Verbetert ademhaling
- Reguleert bloedsuikerspiegel
- Verbetert de gezondheid van het hart
- Verbetert de sterkte van botten
- Vermindert veroudering

Zoutsteen producten

Wat is zoutsteen eigenlijk en wat doet het precies?

Een zoutsteen is, zoals het woord al zegt, een steen van Himalayazout die gewonnen wordt in de kristallen zoutgrotten in Pakistan. Omdat deze stenen rechtstreeks uit de natuur komen, variëren ze van vorm en kleur. Zoutstenen worden gebruikt om diverse eindproducten te maken, zoals zoutlampen, keukengerei, badzout, tafelzout en nog veel meer! Kijk vooral eens rond in onze shop voor de verschillende eindproducten. ;)

Een zoutsteen staat mooi in iedere ruimte en straalt rust en ontspanning uit. Wanneer een zoutsteen verwerkt is in een lamp, kan het echt dienen als een toevoeging aan je interieur. Naast dat de lamp mooi staat, zuivert een zoutlamp de ruimte, biedt het tal van gezondheidsvoordelen en kan het de energie in je ruimte bevorderen.

Hoe lang gaat een zoutsteenproduct mee?

Als je er zuinig mee om gaat, kan een zoutsteenproduct wel tientallen jaren mee. Misschien is het wel zo dat je in die tijd af en toe een lampje zal moeten vervangen ;).

Hoe zuivert een zoutlamp de ruimte?

Een zoutlamp zuivert de omgeving van stralingen die afkomstig zijn van elektrische apparatuur. Dit wordt gedaan door zogeheten ionen die de leefomgeving verbeteren. Per 1kg zoutlamp wordt ongeveer 4 m³ gezuiverd. Het is wel van belang de lamp veel aan te zetten om dit proces te optimaliseren. Daarnaast geeft een zoutlamp natuurlijk ook een warme en rustgevende sfeer aan een ruimte. 

Waarom geeft mijn zoutsteenproduct vocht af?

Wanneer een zoutsteenproduct water afgeeft is dit een teken dat de omgeving waarin het staat te vochtig/koud is. Geef de producten daarom altijd een plek op kamertemperatuur. En zet de lamp geregeld aan, dat is voor het reinigen van de ruimte ook een must. 

Hoe maak ik mijn zoutsteenproduct schoon?

We adviseren de zoutsteenproducten niet te krachtig en niet met schoonmaakmiddelen schoon te maken. Deppen met een lichtvochtige doek is voldoende. 

Waarom zoutsteenproducten uit de buurt van huisdieren/kinderen houden?

Likzout is voor paarden een delicatesse. Maar voor kleinere dieren is het gevaarlijk om aan een zoutsteenproduct te likken. Zij kunnen namelijk zoutvergiftiging oplopen, en dit kan zeer gevaarlijk zijn. Dit wil je dus zeker voorkomen. Houd daarom deze producten uit de buurt van huisdieren.

Voor kinderen raden wij ook aan goed op te passen, niet alleen omdat zij eraan kunnen likken, maar ook vanwege de zwaarte van de producten en het eventuele omvalgevaar wanneer er wordt gespeeld rondom een zoutlamp.

Verzenden &
retourneren

Hoe snel wordt mijn product geleverd?

Onze zoutsteenproducten verzenden we tussen 1-3 werkdagen. We versturen onze producten met uiterste zorg en zo goed mogelijk verpakt. 

Uiteraard word u hiervan op de hoogte gehouden en kunt u de orderstatus in de webshop bekijken via de link die u in de bevestigingsmail hebt gekregen.

Kan ik nog iets wijzigen aan mijn bestelling?

Neem zo snel als mogelijk na de bestelling is geplaatst contact met ons op en wellicht lukt er dan nog wat om te wijzigen.

Op het moment dat de bestelling is verzonden is er helaas geen wijziging meer mogelijk.

Hoeveel zijn de verzendkosten?

Dit is voornamelijk afhankelijk van het gewicht van het product.

De verzendopties en bijbehorende verzendkosten worden automatisch berekend in de laatste stap in het winkelmandje. 

Via welke bezorgdienst wordt mijn product geleverd?

Dit hangt af van het gewicht en de door u gekozen verzendmethode. 

We bezorgen onze goederen via PostNL, DPD, DHL, UPS en palletvracht.

De mogelijke opties zullen altijd te zien zijn bij het afrekenen in het winkelmandje.

Hoe kan ik mijn product retourneren?

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  

Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Voeg bij het artikel het ingevulde retourformulier en de factuur en/of pakbon.

Bekijk ons retourbeleid voor alle informatie, ook hier vind je het retourformulier.

Zien wij bij terugname dat er iets ontbreekt of de producten gebruikt zijn, behouden wij het recht om niet het hele bedrag te crediteren.

Is het product beschadigd bij de levering?
Stuur ons dan een foto of video en neem voor het retourzenden contact met ons op via mail of whattsapp met vermelding van het bestelnummer, zodat we kunnen meekijken naar een passende oplossing. 

Overig

Mag ik de producten op socials delen?

Dit vinden wij natuurlijk erg leuk! Graag dan wel met #himalayastyling.nl

Hoe kan ik een klacht indienen?

Vervelend om te horen dat er iets niet bevalt. Neem contact op met ons hierover op en wij reageren hier zo spoedig mogelijk op, uiterlijk binnen 14 dagen. 

Gaat het om de bezorgdienst? Dan vernemen wij graag de exacte datum en het tijdstip van de bezorging, zodat we de klacht kunnen doorzetten naar de desbetreffende bezorgdienst. 

Himalayastyling zal altijd haar best doen om samen zo snel als mogelijk tot een fijne en goede oplossing te komen.